make up

här är en bild på det jag använder när jag sminkar mig , hittar inte min kamera men när jag gör det kan ja vara lite mer exakt med hur jag gör..






lösögonfransar depend - cubus, åhlens, maxi osv. ca 60kr
foundation maxfaktor - cubus, åhlens, H&M, maxi. ca 100-150kr.
puder och puder borste - H&M, solpuder 60kr och borste ca 40-60kr.
rouge och rougeborste - rougen från maxi men finns överallt som foundation också gör typ , isadora nr 22 , ca 130kr och borsten 100 H&M.
ögonbrynspenna - rimmel, ingen aning vart man köper den eller vad den kostar men ögonbrynspennor finns ju överallt ändå.
mascara - maybelline, överallt typ  , ca 130 kr.


först limmar jag på lösögonfransarna 
sen lägger jag foundation , inte för mycket för då ser huden fet eller "plastig" och onaturlig ut.
sedan använder jag den större bruna puderborsten och solpudret , (bronzing powder) och lägger ett lager så tjockt att inga fläckar osv syns, (vilket inte alls är tjockt)
efter det lägger jag på rouge, jag älskar att ha rouge för då får ansiktet lite mer liv :) 
och till sist  fyller jag i mina ögonbryn med en brun ögonbynspenna, jag målar inte egna jag fyller i .

( mascaran använder jag bara då det behövs på lösögonfransarna ;) )

pusssssss

Kommentarer
Postat av: Lillian

GRYMT! Nu är din blogg toppen!

2011-03-18 @ 16:38:51
Postat av: lisacorneliaa§

Bra tips :D

2011-03-20 @ 19:40:06
URL: http://lisacorneliaa.blogg.se/
Postat av: Vilma

Hej! Var med i Dagens blogg du kan vinna en länkning i varje inlägg i två dagar ;) Jag utser vinnaren imorgon kväll. Kram

2011-03-20 @ 20:15:07
URL: http://vilmizz.blogg.se/
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-20 @ 20:20:05
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: A

ja visa det, ser jag fram emot :D

2011-03-21 @ 12:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0